Followers

Sunday, December 5, 2010

Disini bermula...

Minat terhadap arnab bermula apabila se0rg rakan <<LAT KENARI>> jual seek0r arnab yg aku rase spesies DUTCH kpd aku RM50 (mmg bpatutan)... Arnab 2 diberi nama 'PUTEH'.. diberi 0ley tuan lamanye (xnk die c0nfius)... 


puteh yg ganaz...


tpi si puteh ni garang nye mak aih, kalah mak aku mgamuk (ampun mak..) haha.. demand la si puteh ni, makan kne 0n tyme klu x abes sume dicakarnye... pas 2 ble tyme carr0t feed nk kena bsuap... aku xsggup t0l mjaga si puteh nih.. at last aku bg kt MR CAPANG sebagai anak angkat die... hihihi... oley sbb tyme 2 bufday aku da nk dekat, aku p0n mntk kt mr capang seek0r arnab jantan utk dkahwinkan dgn puteh... s0 giat la kte0rg mcari.. sampai la terjumpa kt www.mudah.my s0rg mamat nih ade jual arnab ngn harga neg0.. aku p0n try call n die s0h dtg sndrik tgk kt Bandar Penawar... (dlm ati ada gumbira...) kees0kkannye bk0bar2 la aku n mr capang mcari l0kasi ladang arnab tbabit... sampai kt sana ade la dlm 10ek0r arnab.. rambang mata jgk la... tpi yg mjadik pilihan mr capang adalah 2ek0r anak arnab ang0ra bwarna putih n kelabu... (happy dpt hadiah bufday wlup0n aku bkenan ngn arnab lain.. haha..) sepasang aku dpt rm60 (wah jimat..).. 
mak teh n pak bu...
mak teh n pak bu stelah dewasa...


tyme 2 beli jgk sek0r arnab 0ren baka kmpung ngn harga rm10.. dgn harapn nk kawenkan ngn putih.. tpi ble jmpkan 0yien ngn si putih, d0rg bgaduh x ingat dunie... (kat mane salahnye ek???)
0yien yg cute...


 selang smggu aku g lg tmpat mamat 2 ngn harapan nk beli jantan laen... gumbira rase ati ble mr capang belikan seek0r arnab jantan yg p0wer baka ang0ra mix li0n head.. kte0rg pggil die JAMBUL.. 
citam n jambul...



jambul yg metal..


s0 aku trus kawenkan ngn puteh.. peh mmg p0wer si jambul... seganaz2 puteh leh jambul tunduk kan... uhuhu... pas 2 aku p0n membelek2 si 0yien... rupenye si 0yien nih betina... (aduyai....) start dari situ minat kami terhadap arnab semakin mdalam.... aku p0n mjalankan research terhadap arnab mlalui internet n mr capang plak giat membina reban yg besar utk arnab2 kami... dan setelah lebih sebulan puteh dah pun mlahirkan 7ek0r anak jambul tpi sek0r mati... dan kami dah ade 36ek0r arnab... ALHAMDULILLAH~

2 comments:

  1. sab0r le dulu kurap... eh silap kurin... akn di upl0ad kemudian...

    ReplyDelete