Followers

Thursday, December 9, 2010

Bila Pedaging memikat hati...

Satu hari dpt inf0 drpd mr capang, die c0ntact s0rg mamat nih yg bnama b0b (bukan nama sebenar)... mrupakan salah se0rg penternak arnab daging besar2an yg juagk dikel0lai 0leh kawannya jugak se0rg melayu... l0kasi di kulai... www.southernstarfarmville.blogspot.com ) mjual arnab ngn harga bpatutan... aku p0n pegi ngn mr capang pas berurusan ngn b0b mlalui ph0ne... 1st tyme pegi xjumpa tmpt... adeh mane ni b0b? ble brenti bru la jmp l0kasi si b0b nih agak ts0rok ckit kt tepi petr0nas kulai n blakang car wash... tgk tmpat mmg cantik sbb mggunakan kayu yg di p0tong sndrik dri p0kok... sng kate nmpk klassik n.... (xterkata lah... huhuhu..)
mase kte0rg smpai, b0b tgah seb0k bg arnab2 mkn napier... ble aku msuk jer reban.... perggghhh... kagum beb... besar sungguh n ramai bt0l umat2 arnab dlm 2... tmbah plak tyme aku g 2 musim branak... kehkehkeh... bincang pny bincang punye bincang... (byk kali bncag 0ooo...) lastly aku n mr capang memutuskan utk membeli beberapa baka induk drpd bob...

b0y...

dutch..


giant chinchilla...

my cj7...

gembira dpt anak2 bru.. n pling gembira dpt sek0r arnab NZ White bertelinga 1... tp umurnye xpjg... CJ7 mati pas 2mggu sbb diarea...

pas 2 aku dtg g tmpat b0b utk beli daging arnab utk wat mkn... b0b suh aku pilih sndrik tp aku xnk, s0 aku wakilkan lah mr capang suh pilih... rupenye dlm pada memilih 2 bleh plak mr capang beli lg 2ek0r arnab matang.... adeh... sek0r arnab betina baka dutch utk djadikan baka pedaging n sek0r lg rabbit jantan yg mulanya di 'offer' oleh b0b utk dsembelih tp mr capang nk beli nk wat baka... huhuhu... d0mok...

amy...


d0mok da gem0k b0y...

 tpi d0mok nih ade masalah gigi yg lebih dkenali sbgai Malocclusion iaitu mslh gigi tumbuh tanpa henti... aku dfahamkan d0mok nih dulunya kpunyaan mmber b0b yg same2 bgiat dlm bidang penternakan arnab nih tpi dsebabkan k0mitmen keje k0t, die serahkan d0mok kt b0b... dsuruh jual daging atau jual scare hidup... hdupnya d0mok nih amatlah manje, mkn special n td0 pon kt katil.. mmg bt0l, pcaye atau x, d0mok nih mkn mcFlurry 0re0 tau... uhuhuhu... tp cume kne rajin nk kne p0tong gg jela... mule2 aku bela, d0mok xmau mkn... mcm depressed jek, tp lame2 kte bukak jek cage nk bg mkn, bl0m tuang mknn die da sibuk nk mkn... huhuhu... plg lawak, ade skali mr capang try nk kawen kn d0mok ngn NZ white... ape yg blaku, d0mok leh landing n tgk NZ White 2 n jilat2 cam ibu kucing jilat anak... adeh... failed! sbb geram, aku bia kan die lame gak... pas 2 aku kawen kan balik ngn 0yien n berjaya! wlup0n d0mok lmbat pick up tp die bjaya mmbuktikan kejantanan nyer... huhuhu... i salute la d0mok!


No comments:

Post a Comment